Papan Iklan

Monday, November 19, 2012

Random


Beberapa perkara rawak yang aku rasa sangat 'sakit' kebelakangan nih :-

1) Kawan. Aku tumpang gembira tengok kau bahagia dengan hidup baru kau bersama dengan orang-orang baru dan juga hal-hal yang baru berlaku dalam hidup kau. Tapi, tolonglah jangan lupakan terus pada aku atau kawan-kawan yang pernah kau bersama ketika kau susah dulu. Yang kau perlukan bahu untuk kau sandarkan ketika kau sedih dulu. Yang kau tagih simpati ketika kau dalam kesulitan suatu masa dulu. Sesungguhnya, aku rasa kau sangat hampeh.

2) Lelaki. Bila berkenan dengan seorang makwe boleh mengorat terus. Tapi, kalau perempuan pulak, bila berkenan dengan seorang pakwe, hanya mampu simpan dalam hati je. Nanti kalau pergi mengorat pakwe tu, kena cop gatal pulak. Tak pun perigi cari timba. Perempuan oh perempuan. Ahh, nak mengorat pakwe sorang pun payah. 

3) Kerja. Masih lagi mencari kerja yang sesuai untuk meneruskan kelangsungan hidup. Moga-moga dipermudahkan dan dimurahkan rezeki. Aminnnnnn....

4) Masa. Aku perlukan masa minima 72 jam sehari kerana aku ada berpuluh-puluh movie dan drama yang aku nak tonton. Serta aktiviti berkebun di belakang rumah. Juga mahu menghabiskan bahan bacaan yang masih lagi cantik bersampul plastik.

Tamat.

3 comments:

bukankosong said...

part of life katakan

gambate kudasai!

cikbedahlaser said...

good luck.. smoga dpt kerja yg terbaik...
ade try kustem ke memana ke???

tanam mende blkg umah tu? jgn tanam org doh le...

xazuraxabux said...

bukan kosong ~ arigato gozaimass!

dik dah ~ belum ada rezeki lagi..tanam pokok pisang. hahaha..