Papan Iklan

Monday, February 14, 2011

Aku Masih Muda


Sedang aku berehat sambil menonton tv, datang seorang budak lelaki berumur 3 tahun menghampiri aku.

"Awak ni siapa?" tanya beliau dengan gaya comel dan pelat.

"Kakak," jawab aku ringkas.

"Ooo..kakak. Hai kakak!" tegur beliau malu-malu. Nak berkawan dengan aku lah tuh.

"Hai adik," aku layankan aje karenah si comel nih.

"Ooii!...Ooii!..Tu bukan kakak kau lah. Tu Uwan kau. Nenek!" sound mak budak tersebut merangkap anak sepupu aku. Dan budak tersebut adalah cucu sepupu aku yang ke berapa ntah.

"Kahkahkahkah...!"

Kesian aku. Muda-muda dah kena panggil nenek. Inilah masalah bila pangkat lagi tua dari umur. Budak-budak pun tak sanggup nak panggil aku nenek. Alahaii...(T__T).

5 comments:

yg_indah said...

hahaha skrg mmg la malu,tapi nnt ia akan jadi 'kuasa'.sbb kita pangkat lebih tggi, jd lebih berkuasa.

fatt said...

hai nenek!

larikkkk~ :D

tasekM said...

nekkkkkkkk....




:p


.

Ju Asu Ra said...

yg indah ~ aku xmalu, malah bangga dgn tittle 'nenek muda'...bukan senang nak dpt tuh, insan terpilil saja yg boleh...hahaha...

fatt ~ kahkahkah..ye la cucu..=P

kak tas ~ hahahaha...ni nak panggil akak, cucu ke? =P

nizamsani said...

hai nenek, boleh ngorat?