Papan Iklan

Monday, August 23, 2010

Coretan Ramadhan 1431H: Terawikh

Solat sunat Terawikh.

"Allahuakhbar!!" Tok Imam mengangkat takbir.

Tiba-tiba.......

Ada yang bertukar menjadi Ben-10. Ada yang buat aksi wrestling. Ada yang makan KFC. Ada yang main polis sentri. Ada yang berteka-teki. Ada yang mintak susu. Ada yang nak berak. Macam-macam ada.

Riuh-rendah dengan gelagat kanak-kanak yang ada kat surau nih.

"Assalamualaikumwarahmatullah," Tok Iman bagi salam.

Diam. Magik betul. Semua budak-budak tadi dah hilang. Senyap pulak tuh.

Proses ini akan berulang lagi sehinggalah solat sunat Witir yang terakhir.


*** Boleh bikin hilang khusyuk jugak bila dengar suara karenah budak-budak nih yang macam-macam peel.

11 comments:

citahrudin said...

haha..mmg lah elok nk bg feeling2 terawikh kt bdk2 tu..tp mak pak kena lg prihatin lh. jgn smpi jemaah lain tergganggu



cth nya ~ budak laki yg main jln ulang alik dpn saf gua hr tu...siap sengih2. gua mmg dh x khusyuk. dpt ketuk bdk tu sekali pun jadilah..

nizamsani said...

hehe.

frwls said...

cuba ko skip dua rakaat, ko rotan dorang!

mirachantek said...

tu bukan ben10 tu. bensepuluhkaligandaTEN

beautiful_rose said...

huhuhu aku pun tekanan dengan keadaan macam tu...
rasa macam nak cubit sekor2.
mak ayah diaorang patutnya prihatin dengan keadaan macam ni.sebab itu kat surau dan masjid ada tertulis (kanak2 di bawah 7thn tak di benarkan masuk)

Shukri Mohd Ali said...

kasi ranap diorang punya beskal.

alhariesz said...

bawak anak-anak ke masjid tu patut dipraktikkan bagi bebudak tu sinonim ngan masjid...

cuma mak bapak kena main peranan...

aku pernah semayang terawikh sebelah budak kecit, bila habis rakaat kelapan, bapak ajak balik dia taknak, terus solat sambung rakaat...khusyuk kalah aku wor...

Hamzah Ian said...

hahaha.. nice

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

WAKAKAWAKAK

Ju Asu Ra said...

huhuhu..budak2 memang cam tuh, kan?

fndrocka said...

yg takleh solat sebab cuti..sila pantau kanak2