Papan Iklan

Tuesday, November 16, 2010

Gua Mahu Cuti Panjang


Gua dah tak ada masa nak berpoya-poya sekarang. Di opis mahupun di rumah. Hujung minggu pun samalah. Kesan dari keje yang banyak melampau. Perwatakan gua juga banyak berubah dari kanak-kanak riang kepada makcik-makcik yang kena meroyan. Pendiam. Cepat moody. Emosi tak tentu hala. Dan agak mental. Di samping sakit kepala. Stress. Juga tensen yang boleh tahan bikin jiwa membara. Nak luangkan masa untuk member-member pun agak terhad. Masa untuk diri sendiri pun tak ada. Sori la geng.

Balik dari opis. Perkara pertama yang gua cuba buat ialah lupakan keje-keje yang tak siap lagi kat opis. Cuba buat-buat tak ingat mana yang urgent. Cuba buat-buat hilang ingatan pasal schedule kapal. Apa yang gua ingat ialah nak tido puas-puas. Serta bermimpi indah.

Tambah memilukan. Henpon gua sudah pandai buat perangai sejak dua menjak nih. Memang pesen nak kena baling kat dinding je gayanya. Menduga iman betullah. Mintak maap kalo gua tak reply mesej lu orang atau lu orang tak boleh roger gua. Tu maknanya henpon gua tengah mogok. Harap maklum.

Ok. Gua nak balik kampung malam nih.

Gua mahu cuti.
Gua nak cuti.
Gua mahu tenangkan pikiran.
Gua nak rilek-rilek dengan ayam-ayam serama mak gua.
Gua mahu bertani kat kebun ayah gua.
Gua nak pekena keropok lekor puas-puas dan lempeng buatan mak gua.

Tak mahu pikir pasal keje.
Tak mahu pikir pasal PO.
Tak mahu pikir pasal kapal.
Tak mahu pikir pasal opis.

Nak cuti.
Nak cuti.
Nak cuti.
Nak cuti.

Nak tido dengan mak.

Salam Aidiladha.


P/S ~ Tak boleh makan daging banyak-banyak. Nanti darah tinggi gua naik. T__T

3 comments:

fatt said...

selamat hari raya!
jgn emosi bila memandu

citahrudin said...

yeahhh..bau mak tu mmg terapi terhebat lah kawan...

...NZC... said...

Salam Aidil adha...
Huhuhu.. nak cuti panjang jgakkkkkk