Papan Iklan

Wednesday, July 25, 2012

Kerja Tetap


"Si Ax ni pun tak dok keje tetap lagi, lagilah si adik hok sorang tuh. Mintok cikgu banyok kali doh, dok bulih sapa le ning," Sembang mereka sambil menepuk-nepuk paha aku.

Aku sentap. Adakah kerja tetap bermaksud kerja dengan kerajaan?

16 comments:

Jiwa Perempuan Gila said...

mereka suruh apply cikgu ka ?
*xfaham . tapi nak komen jugak :P

xazuraxabux said...

jiwa ~ mereka suruh apply kerja yg menjamin masa depan. cikgu contohnya dan juga kerja kerajaan. haih!

Jiwa Perempuan Gila said...

ooo .. faham2x
tapi kerja swasta pun ok apa ..

SM said...

bila dapat kerja gomen, akan datang takkan nak brhenti. tu kot maksud dia.

adam said...

berat nanang...

Ok tak faham juga.. lol

Tapi kalau dari pov orang2 lama, kerja gomen itu memang jamin masa depan. Nak2 jadi cikgu, zaman dulu karier itu sesuatu yang macho.

Bila mak mertua kahwinkan anak dia dengan cikgu, orang keliling pikir semat. Dengan dressupnya, dengan kemasnya, dengan briefcasenya, kasut hitamnya.

Ok cam melalut. Tapi takpe.

bukankosong said...

mind set owg melayu kiter

buat aku menyampah, padahal dgn duit gaji tula dpt tlg mereka

Jiwa Perempuan Gila said...

apaaaaaaaa . ahli musikkkk ?
tak ada keturunan aku kawenn dengan ahli musik .

*tetiba !

Fel said...

Pemikiran tipikal orang tua-tua memang macam tu. Sabar je lah.

adam said...

apa??? jpeg??

tak ade keturunan aku kahwin dengan format gambar!!

*tetiba.

alien said...

mngkin mereka nk ko kerja yg tetap, tetap xg mana2..
kikiki

puding roti said...

hihi. org lama mmg cenggitu..

ஜ miss klanika ஜ said...

mebi sebab koje ngn gomen lebih menjamin, tp swasta kalo dpt tetap lagi buat duet ! tak gitu ?

ஜ miss klanika ஜ said...

mebi sebab koje ngn gomen lebih menjamin, tp swasta kalo dpt tetap lagi buat duet ! tak gitu ?

adam said...

mebi sebab koje ngn gomen lebih menjamin, tp swasta kalo dpt tetap lagi buat duet ! tak gitu ?

syafiqakarim said...

typical malay.kots.
asal halal lebih berharga :p

Fel said...

Btw, link dah ditukar. :)