Papan Iklan

Sunday, June 13, 2010

Dalam Kemeriahan Piala Dunia


Aku tahu. Satu dunia sibuk dengan bola. Makan bola. Tido bola. Minum coca-cola. 24 jam asyik bola-bola-bola. Dari yang kecil sampailah yang dah besar. Dari yang muda hinggalah ke yang tua. Lelaki mahupun perempuan. Tidak terkecuali. Semuanya cerita pasal bola. Pergi mana-mana sekali pun, bola adalah topik utama. Entri pun banyak pasal bola. Ye la. Sekarangkan musim bola. Memang patut la cerita pasal bola. Takkan nak cerita pasal badminton pulak. Kan dah lepas. Ye dok?

Eh! Esok 1 Rejab beb! Bola-bola jugak. Jom la tambah pahala dengan puasa sunat. Alang-alang dah bangun pukul 3-4 pagi tu, sahurlah sekali. Amacam?

Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

P/S: Lagi 2 bulan nak masuk Ramadhan. Aku rindu nak Terawikh.


10 comments:

Kuwe said...

Bagos. Semangat macam ni kita cari.

farwalis said...

happy rejab!

nizamsani said...

tak sedar dah rejab rupanya.

firol said...

peringatan yang bagus

zaradgreat said...

betul3

fndrocka said...

selamat bersahur ! sahur pun makan bola kut

Latest Entri : Peluk Cium Romantiklah sangat

Linglung said...

sejuk hati gua baca entri lu ni :))

puding roti said...

oh mcm mak sy nasihat juga. gud2!

O YA, SY TAK MINAT BOLA. YEY! TAK MINAT BOLA! alamak knp tulis jd besar?

alhariesz said...

bagus...bagus...

time kasih mengingatkan :)

Ju Asu Ra said...

huhu....jom sama2 tambah pahala..