Papan Iklan

Tuesday, October 12, 2010

Gua Bukan Doktor Cinta


Seorang member meluahkan rasa kecewa tentang masalah cintan-cintunnya dengan gua. Kes gantung tak bertali. Dah tahap kronik. Kesian. Sebagai member yang prihatin dengan masalah member-member, gua kasi sedikit-sebanyak kata-kata boleh bikin jiwa tenang. InsyaAllah :-

Pertama: "Cari pisau atau gunting yang tajam. Putuskan je tali yang tergantung tapi tak bertali tuh. Konpem putus dan tak payah nak gantung-gantung tak bertali lagi."

Kedua: "Daripada dok frust menonggeng ingat ke mamat tuh, lagi afdhal ingat kat gua yang comel lagi bengong-bengong nih."

Ketiga: "Cari orang lain. Ramai lagi yang lebih baik dari mamat tuh. Mana tau rezeki lepas nih dapat anak Dato' ke? anak Raja (Gopal) ke? kehkehkeh..."

Keempat: "Daripada berboiprenkan lelaki haprak cenggitu, baik la jadi single-mingle. Senang. Tak de la sakit jiwa,"

Kelima: "Delete nombor tepon mamat tuh. Jangan ngada-ngada simpan atau tulis nombor dia kat buku atau diari atau dinding rumah,"

Keenam: "Buat-buat lupa pasal mamat tuh. Senang citer, hilangkan terus ingatan pasal mamat tuh,"

Ketujuh: "Jiwa rock kena kebal dan kental, beb!"

Hahahahaharam-jadah nasihat cenggini. Langsung tak boleh pakai. Agak-agak dia ikut tak nasihat kejam gua nih?

15 comments:

fatt said...

haha (mcm terkena kat aku jgk ni..ciss!!) nasihat dabel meaning tu weii...wlpun nasihat ko gini, lelama dia akan terpikir jugak.. :D

fatt said...

oh tak lupa nak tambah..nasihat no.4 tu nasib baik tak telibat dlm cinta bersegi2 aku..kih kih kih :P

alien said...

kada yg aku jumpe cmnih
hari ni benci giler ta hengat
tibe2
boleh baik smula
pastu gaduh
pastu baik
gaduh gile
baik
gaduh kaw2
baik...

huhUhu
skng kwn aku tuh da kapel ngn org len

Ju Asu Ra said...

fatt ~ ni kira aku nasihatkan ko skali la yek....hehe...=P

alien ~ pening ada mbr pesen gitu..last2 aku cakap "ikut pandai mu lah, malas aku nok campur doh,"
kejam kan aku? hahahaha...

beautiful_rose said...

bagus2 boleh di praktikan nanti =p

h a n i e said...

patut aku bagi tunjuk ajar aritu pun..yg merepek2 jgk lah kan.. kahkahkahkah!

Peminat Katie Holmes said...

hahaha. ok la tu.bernas2.

nizamsani said...

MMS gambar batu nisan bertulis nama kau kat mamat tersebut.

Kalau tak ada apa-apa respon, boleh mula cari teman lelaki baru.

fndrocka said...

yang kejam2 selalumya berkesan...yg lembut2 tak jalan

Ju Asu Ra said...

rose cantik ~ kehkehkeh.....=P

kak cho ~ udah byk dah ilmu merepek hasil dari tunjuk ajar ko...kehkehkeh..=P

peminat katie ~ hahaha..byk ler punye bernas..mengarut adalah..=P

nizamsani ~ bak no tepon ko..hahaha

fndrocka ~ yezzaaa....betol tuh..

I_Hate_Lolipop said...

kalau aku, aku kasi dia tali gantung atau suruh dia mati. sbb dia tidak tabah.jadi perempuan kena tabah.harus!

+budak gem0k+ said...

haha..klaka..da follow kamoo..

Ju Asu Ra said...

lolipop ~ wah..ko lagi kejam dari aku..huhuhu

budak gemok ~ hehe..tenkiu..

Firol said...

kena ikut baru rawk

Ju Asu Ra said...

yeap ~ kehkehkeh....