Papan Iklan

Tuesday, September 13, 2011

Bila Nak Solat


Di surau lelaki
kat opis

1) Tanggal kasut/selipar
2) Ambil wuduk
3) Solat
4) Doa
5) Pakai kasut/selipar
6) Beres dalam masa 5 minit

Di surau perempuan kat opis

1) Tanggal kasut/selipar
2) Pot-pet-pot-pet
3) Duduk/lepak
4) Tanggal tudung/kain
5) Pot-pet-pot-pet
6) Ambil wuduk
7) Pot-pet-pot-pet
8) Pakai telekung
9) Solat
10) Doa
11) Pot-pet-pot-pet lagi
12) Lipat telekung
13) Pot-pet-pot-pet
14) Pakai tudung/kain
15) Pot-pet-pot-pet
16) Pakai kasut/selipar
17) Pot-pet-pot-pet lagi dan lagi
18) Beres dalam masa 20 minit

Harap-harap orang lelaki faham kenapa orang perempuan selalu ambil masa yang lama bila nak solat. Banyak benda yang nak kena setel. Tak caya sudah..kehkehkehkeh...=P

22 comments:

Wadi AR said...

kau lupe lagi satu. MEKAP! tapi AKU TAK PAKAI mekap

KoQ said...

gua tak pakai mekap. sebab tu gua tak bubuh..tu semua adalah rutin gua bila kat surau..kehkehkehkeh...

nasyrun said...

aku dgn segannya mengaku aku tak buat yang nombor 4, maka tolak lagi seminit

KoQ said...

hoho...kantoi...

nasyrun said...

hhaahha senyap2 sudeh

KoQ said...

okeh2...rahsia kau selamat dgn aku. dgn syarat. sila belanje eskerim..boleh? hahahaha...

nasyrun said...

eskrem je? tadehal lah koq. kain batik jawa tak mahu? hahha

KoQ said...

kehkehkehkeh...kain batik jawa pun boleh jugak..bak kata pepatah, rezeki jgn ditolak...

nasyrun said...

pastu kau duduk bersimpuh dgn citah atas buai ye
hahahhaha

KoQ said...

kehkehkehkeh...mana ada bersimpuh..duduk sopan je laa, tu kau belum tgk aksi-aksi yg lain..hahahaha

nasyrun said...

oh ada yang lain? buat aku teruja mahu menengok hahah

KoQ said...

haha..kalo kau rajin, ko tgk la gambor2 yg aku n citah kena tagged dlm fesbuk tahun lepas, tu pun kalo tuan empunya gambor tu belum delete lagi. diulangi kalo kau rajin. tapi aku pasti kau malas..kehkehkeh..

nasyrun said...

err, tu aku akan pertimbangkan haha

Wadi AR said...

ouhh, koq taknak belanje aku

KoQ said...

poknik ~ hahaha..nasib lah kalo kau jumpe dlm fb gambor tuh

wadi ~ sila mtk pakcik nasyrun belanje, aku pun mtk dgn dia nih..hehe

ORLANDO AHMAD said...

potpetpotpetpotpet

KoQ said...

pompuan mmg suka pot-pet-pot-pet..lu kena paham bhai..

aziekz said...

hahah..betul la tu..
mmg tak dapat dinafikan,, :D
benar!

Firol said...

biasalah tu..lumrah...laki kena faham

KoQ said...

aziekz ~ kan? kan? kan?

yeop ~ sememangnya begitulah..

Shukri Mohd Ali said...

saya percaya. sangat-sangat :D

KoQ said...

hahaha..bagus...=)