Papan Iklan

Tuesday, August 25, 2009

Aku Harap Keadaan Seperti Ini Akan Berkekalan

1) Aku suka bulan puasa. Sebabnya, aku boleh sedut oksigen dengan banyak tanpa dicemari oleh gas karbon monoksida, ammonia, nitrogen oksida dan formal dehid (kandungan dalam asap rokok).

2) Menurut pemerhatian aku (bukan usha yek) lelaki-lelaki yang berpuasa juga lebih bersih dan berseri wajahnya (sebab tidak merokok).

3) Dan keadaan ini hanya kekal untuk jangka waktu antara imsak sehingga berbuka sahaja. Hmmm.... Alangkah baiknya kalau mereka berhenti merokok. Bolehkah?

8 comments:

nizamsani said...

boleh.

Boneka tak sakit said...

ontahlah.. merokok mcm2 hal! mcm penyakit! kebetol baru tulis pasal rokok!

diorng tau pow tetap rokoK! apa daa!!
aku xmerokok! patut pow berseri2 wajah aku! huhuhu..

puding roti said...

err. setuju. tp laki merokok tu cekci ;)
ok. baiklah. berhenti merokok sgt digalakkan

Firol said...

setuju..sebab aku sendiri pun tak merokok..... tapi masalah kawan2 kuat merokok..peluang mati lebih cerah kepada orang yang menghidu asap rokok berbanding hisap rokok..

demmmmmmmm

hafizi hj.zainal said...

aku da setahun berenti merokok....last ramadhan stat...
tgk rokok pon jijik...
alhamdulillah...berkesan!

Kejora Yg Malap said...

nizam
~ ye ke? xcaye arr..

boneka
~ bagus2..

puding
~ hehe..no komen

firol
~ kesannya pada org yg xmerokok jugak..adehh

hafizi
~ wah..terernya kamu..tahniah..

Clark Pett said...

X boleh!hehe

Kejora Yg Malap said...

pett
~ hahaha...aku cabar kamu brenti merokok..ada bran? hehe..