Papan Iklan

Sunday, December 26, 2010

Aku Tak Ok. Tapi Pura-Pura Ok


Aku demam. Dari Jumaat lagi. Tak pergi klinik. Malas. Sebab kalau aku pergi, kompen aku dapat mc. Lepas tu, kalau aku mc, kompen keje aku lagi banyak pending. Senang cerita, aku telan je panadol ikut aturan sendiri. Oohh! Bijak. Berlakon jadi doktor merawat diri sendiri.

Jadi, aku berlagak kuat. Aku buat-buat sihat. Pura-pura ok. Cuba bertahan. Then, at the end, i'm down. Pathetics. But, nevermind. Aku masih hidup. Here. Alone. Kerana tiada 'siapa' di sisi dan di hati. Yes. Kawan-kawan hanya tumpang simpati. Itu sudah pasti. Terima kasih pada yang ambil berat.

Keadaan aku agak stabil buat masa sekarang. Selsema, sakit kepala, batuk dan tak ada suara. Demam dah tak de. Masih lagi tak de selera gajah. Mulut pun masih lagi pahit. Aku dah lali dengan semua tuh. Alhamdulillah. Masih lagi bernafas.

Mak memang dah risau. Tadi beliau miskol. Aku sms kakak aku pesan tak payah tepon aku. Sebabnya. Aku tak de suara nak cakap. Hahaha. Lagi pun, ketika masa kritikal begini, aku memang tak boleh dengar suara mak, kompen aku nangis nanti. Waaaaa....nak balik!

Yang pastinya. Aku cuba bersikap positif. Kuatkan semangat. Tingkatkan motivasi diri. Bukankan sakit itu penghapus dosa?

10 comments:

citahrudin said...

nangis?
okeh lah tu..kihkihkih

alien said...

kuat dan teguh macam gunung kinabalu !

Kuwe said...

kamon lah ju. steady la tu demam. Semua orang pun pernah demam berat. Tapi, orang lain demam berat sampai tak boleh nak taip entry.

Ju kira ok la tuu.

yg_indah said...

pasni cuti pjg2.

nil said...

bila demam, bdn mntk berehat la tu.

cepat sembuh hrpnya.

Ju Asu Ra said...

citah ~ huhuhu...dah lama xnangis weh..

alien ~ apasal xgunung everest?

kuwe ~ hehe..sbb aku gagahkan diri nak taip entri..kehkehkeh..

yg indah ~ yess..mau blk kg tgk mak..

nil ~ yep..workaholic..kehkehkeh...thkss

alien said...

sbb kita org melaysia
bangga dengn gunung kinabalu lah

Ju Asu Ra said...

haha..okeh2..gua terpaksa setuju..

maCy said...

sabarlah dan kuatlah ;D

Ju Asu Ra said...

macy ~ tenkiu..=)