Papan Iklan

Monday, December 13, 2010

Pukul 3.00 Pagi

Pukul 3.00 pagi.

"Mu tahu Jue, aku nangis sokmo tetiap malam. Macam-macam bunyi ada. Aku tahan je lah."

Dia mula bercerita. Aku fokus seratus-peratus.

"Mu bayangkan, doh la rumoh aku tepi sekali. Belakang ghumoh hutan pulok. Setiap rumoh mesti ada 'penjaga'. Memang sunyi la situ. Bila lepas isyak, aku duduk dalam bilik je lah. Dok berani doh nok duduk luor. Ada je benda hok ganggu,"

Aku telan liur.

"Kalo hujung minggu lagi la. Tak dok orang. Tensen aku. Bila nok tido, bukannye boleh lelap. Sekejap dengor orang naik tangga. Sekejap dengor orang berlari. Pah tu bunyi benda jatuh dalam sinki. Pagi esok bila check tak dok mende pung,"

Bulu roma aku meremang.

"Cikgu-cikgu skoloh tu royak, rumoh aku nih 'penjaga' dia budok puang (pompuan). Nasib baik gok dia buat hal dia je. Jenis dok kaco orang. Member aku sorang tuh boleh nampok. Sokmo dia cerita ke aku, sekejap 'benda' tu duduk atas kerusi, pah tu mari dekat aku, kejap-kejap duduk kat pintu. Memang nangis je lah keje aku duduk dalam rumoh tuh,"

Mata aku mula berair.

"Rumoh sebeloh lagi serung (seram). 'Benda' tu suka usik kita. Aku bayang sokmo dia tengok aku masa tido. Eeeeiii...,"

Muka aku dah pucat.

Aku bangun. Masuk bilik. Amik toto dan bentangkannya depan tibi. Amik beberapa bijik bantal. Susun elok-elok untuk tetamu aku yang datang dari jauh nih. Dan untuk aku sekali.

"Aku tido dengan mu malam ni," Kata aku sambil tarik selimut dan peluk bantal busuk kemas-kemas.

9 comments:

alien said...

uish

MOFASAD said...

aiiyoooooo~

citahrudin said...

keh3...langkah yg bijak

beautiful_rose said...

huhuuh selalu penah merasa seperti itu bila tgl sorang kat hostel nieh.

cikbedahlaser said...

hahahahahahahahahahaa

Kuwe said...

kacik demo jue. dengan crito demo wak kiro jue. kata gangster.

fatt said...

misteri nusantara...ko kene rajin baca doa pendinding tiap kali sebelum masuk ke dlm umah..pastu sblm tido pagar diri ko tau koq! insya allah

Ju Asu Ra said...

huhuhu....gua penakut beb!..

nil said...

semak molek. uii seram.

*betul ke eja semak?