Papan Iklan

Wednesday, October 7, 2009

(Dr. Cinta) - The Show - Bahagian 1

Via sms.

"Apa yang perempuan mahukan dalam sesebuah hubungan?" Dia.

"Kejujuran, Kesetiaan, Keikhlasan, Komitmen, Kasih Sayang, Keserasian dan Keimanan," Aku.

"Jika telah diberikan semuanya, kenapa perlu curang?" Dia.

"Kerana perempuan itu tamak, pentingkan diri sendiri dan buta hati," Aku.

" Penyelesaian?" Dia.

"Lupakan dan tinggalkan saja perempuan itu," Aku.

"Semudah itu?" Dia.

"Ya. Untuk kebaikan kamu, perempuan itu dan pihak ketiga," Aku.

Errkk! Apakejadahnya tetiba aku jadi Dr. Cinta ni?

~ I'm just a little bit caught in the middle, Life is a maze and love is riddle, I don't know where to go, I can't do it alone (I've tried) and I don't know why..~ (Lenka - The Show)

6 comments:

Boneka tak sakit said...

"Kejujuran, Kesetiaan, Keikhlasan, Komitmen, Kasih Sayang, Keserasian dan Keimanan

AKA

SEGALANYA

~0~ said...

tp perit terasa untuk buat semua tue

Koyuki said...

Bagi kite perempuan perlukan satu sahaja

'keimanan'...

Keimanan ni satu pakej..yang di pack bersama kesetiaan, kasih sayang, kejujuran..bla bla bla..

bila ada iman didada..tak susah la semua tu kan??

owh..suka sangat lagu the show..menari kejap..

Firol said...

gua sokong koyuki..tu pun pesan nabi? pilih yg agama..

Boneka tak sakit said...

perempuan kalau betol2 pilih iman lelaki tu! memang bahagia.. tapi bila nak itu ini! tu bukan pilih iman
hanya bagi pandangan je!! abg aku ada kawan tabliq! ahh!! pernah jumpa isteri org tabliq.. ahh tu perempuan pilih iman! serius sgt

Kejora Yg Malap said...

Yup..Agama mesti didahulukan..