Papan Iklan

Thursday, April 22, 2010

Mak Aku Pesan


Sebelum datang bekerja di Bandaraya yang penuh pancaroba nih, Mak aku pesan, "Jangan ngade-ngade nak gi odisyen AF,"

Dan, aku macam biasa akan mempertikaikannya secara spontan dengan niat nak mengusik beliau, "Kalo orang masuk jugok?"

Beliau membalasnya dengan nada bersahaja dan sempoi tetapi tegas dengan kata-kata, "Jangan berani balik dan jejak kaki ke kampung nih lagi,"

Uhuk!! Uhukk!!

Dan-dan tu aku tercekik tulang ikan yang sedang aku ratah di waktu makan tengahari pada hari tersebut dek tersentap dengan amaran dari beliau yang maha dahsyat itu.

Agak-agak, kalau aku join AF jugak, adakah aku ni tergolong di kalangan spesis anak derhaka? Ada harapan tak aku akan disumpah menjadi kereta Ferrari sebijik?

Cuba jawab.


~ Beliau syorkan aku masuk Akademi Al-Quran. Insaf aku. Isk! Isk! ~

21 comments:

afendi ariff said...

ko jgn harap dia nak afundi ko...heh!

Farid Fernandez said...

uztazah kejora pasni nama blog..

ahahaha

embun d tengah malam said...

kereta ferrari ok juga..hehehhe

boleh pinjam jap..

yg_indah said...

jgn derhaka.

mimizuzuhaha said...

Kalu kene sumpah jadi caldina boleh jgk aku pusing2 town bwk mak ko

h a n i e said...

haaa...baik masuk akademi al-quran tu..
islamik sikit..
sejuk perut mak ko..
tak pun..ko masuk akademi polis jek la..

hahahaha..

KeJoRa said...

afendi::
ye..aku pun rasa begitu....

farid::
mana tau..satu hari nanti aku berubah identiti..haaaaa.....

embun::
hehehe...bleh, nanti aku buat kete sewa..haha

yg indah::
baik incekkk (sambil tgn tabik spring)...

mimizuzuhaha::
ooo..kamu nak rampas kasih syg mak aku yek..hehe

hanie::
aku xlayak nak masuk akademi al-quran tu..huhu

akademi polis lagi laaa xlayak xcukup tinggi..huhuhu..

fndrocka said...

mak kau dah biasa dgr kau nyanyi, tu yg dia larang kau masuk bertanding

alhariesz said...

keta Ferrari insuran + roadtax mahal wei...lgpun bukan ko yg bawak nanti.... HAHAHAHAHA

*ikutla nasihat mak tu...mmg betul pun...xkemana nye AF tu... :)

citahrudin said...

af tu yg nyanyi2 tu kan?
yg peluk2 ntah sesape tu kan?
yg undi2 abeskan kdit orang tu kan?
yg main seret2 beg tu kan?
yg nangis2 tu kan?

konpem, kalu ko masuk jugak..ko akan jadik batu caves

KeJoRa said...

fndrocka::
ye..dia cakap sore aku xsedap..huhu

alhariesz::
huhhu..ye lah..aku ikutlah cakap mak aku, kalo x mesti muka aku dah dlm AF8 tu..haha..

citah::
apsal xjadi gunang tahan je? lagi besor..hahaha..

farwalis said...

AF? apa tu? yang duk melalak-lalak terkinja-kinja tu?

KeJoRa said...

farwalis::
hoh! ye dah tu..tu yg mak aku warning...

Frodo Baggins said...

eh ... masuk akedemi calon menantu pown boleh. mende nama program tu .. sal pompuan melayu. haaa .. kompem mak ((tetiba gelar mak)) setuju!!


afundi cik kejora ria!


>>___<<

KeJoRa said...

frodo::
hoh! aku juga xlayak nak masuk akademi calon menantu tuh



xcukup perempuan..hahahahha..


aku lasaaakkkkkkkk.......(T.T)

embun d tengah malam said...

:)

KeJoRa said...

embun::
(>.<)

Firol said...

AFUNDI KELUARKAN KEJORA....hahaha..tak yah lah masuk takde pekdah...

KeJoRa said...

firol::
hohohohho...bagus undi aku cam tuh..

mak aku pesan cam tu sbb takut aku LAGHA....

Shukri Mohd Ali said...

seriusly, i realy damn hate that program! menjatuhkan maruah dan melekakan anak-anak melayu!

KeJoRa said...

shukri::
betol...setuju....mereka lebih kejar glemer dunia, kan?