Papan Iklan

Wednesday, May 26, 2010

Uban


Rambut aku dah ada uban. Betul. Tak tipu. Mungkin disebabkan rambut aku dah rosak. Atau keturunan. Mungkin dah tua. Memang itulah jawapan yang tepat. Tapi aku tak kisah pun. Sebab adik-beradik aku semua dah ada uban. Adik aku yang muda dari aku pun ada jugak. Siap aku la yang tolong cabutkan uban dia. Baikkan aku nih? Ala..bukannya banyak pun uban yang tumbuh. Ada la 2-3 helai.

Mak aku pun tak suka aku cabut uban. Dia takut kepala aku jadi botak. Kata beliau, "Uban tu adalah Nur. Tu tandanya Tuhan sayang kita. Dia suruh kita beringat. Umur makin tua,"

Masalahnya, aku jenis yang tak boleh tengok ada uban kat kepala aku atau adik aku. Pantang. Mesti nak cabut. Geram. Lagi pun orang cakap, kalau dicabut makin banyak yang tumbuh. Lantak la. Kepala aku, apa korang kisah?

Tapi, bila difikirkan balik. Apa yang mak aku cakap tu, betul jugak, kan? Apa pendapat korang?

16 comments:

citahrudin said...

cakap mak jangan dilawan..karang jadik batu caves...

Farid Fernandez said...

odw tanggang terangganung

Mimie.Candy Cane said...

mende mung farid bolok wok ngat...

betul doh hok mok kate tu..tp kalo nok cabut jugak,mari kak mie tolong cabut la..kak mie cukur licin lalu.mauu?

farwalis said...

aku dah gugur rambur sikit2 ikut patern lelaki. hehe

puding roti said...

haha. mcm2 awk. rambut sy pnh ada uban jgk sehelai rsnya. berdebar gila. mujur lps cabut tak tumbuh lagi. heh

awk, meh ikot sy blk kg, awk tlg cabut uban mak sy nak? sbb sy pemalas. hee

Kuwe said...

Tapi banyak juga yang beruban. Perangai sama ja takda nur. Lagi onar ada.

alhariesz said...

perrghhh....dicabut mmg lazat kenikmatannya, tp bala dia sok lusa le, botak separa kepala....

biarkan aje....

uban rock ape....

hohohoho

mirachantek said...

betul jugak tu, uban tu macam signboard yg ade tulis, 'hey! ko dah makin tua lah!'

ha, macam tu lah.
tapi ade jugak orang kate tumbuh uban sebab banyak berfikir..
hmmmmm

burungmurai said...

mude2 dah ade uban ni...
ape cerita...
hehehe...
aku pon dah ade uban 3 helai....
ade alasn la nak kaler rmbt bg coklat....
hahahahaha
:p

embun d tengah malam said...

setuju gila kata mak u..itu peringatan untuk kita

Firol said...

botakkan hahaha

hans said...

gua penah ada uban dulu
satu rambut
dah cuak dah
hahaha

Aku said...

betul la ape yang mak ko cakap.

'Tu tandanya Tuhan sayang kita. Dia suruh kita beringat. Umur makin tua.'

so...ko dah 'beringat' lum ni?

hehehe...

KeJoRa said...

koq::
baik bosss..

farid::
apedehal lak ngan tanggang?

kak mie::
buleh gok cukur licin...dok payoh cabut doh..haha

caki::
oh..tu tanda dah 'matang'..hehe

puding::
buleh...takut nanti mak awak pulak yg botak..hehe

kuwe::
tu pesen yg sentiasa berjiwa muda atau dgn kata lain kubur kata mari rumah kata pergi..hehe

alhariesz::
hehehe....baru stylo ada uban, kan?

KeJoRa said...

mira::
aku setuju bab sigbod tu..bab byk berfikir tu aku pernah jugak dgr org cakap cam tu..betul la kot, sbb keje aku mmg byk nak kena ingat n berfikir..huhu..

burungmurai::
kaler rambut? makin rosak la rambut ko..(haram tu weh)..haha

embun::
hehe..betul2..

firol::
aku dah pernah buat..haha

hans::
mesti ko rasa xbest yg amat, kan?

AKU::
errr...insaf ler kejap..hehe

Linglung said...

rambut gua pun dah byk uban..gua buat tak tau saja...