Papan Iklan

Monday, July 18, 2011

Perumpamaan


Pendapat aku, HIDUP IBARAT RODA sudah tidak relevan lagi pada masa sekarang.

Lebih afdal kalau HIDUP MACAM ROLLER COASTER. Lagi banyak cabaran. Ye dok?

35 comments:

nasyrun nasyrun said...

roler koster tanpa ciri2 keselamatan dengan rel yang tidak di-nat dengat ketat

monologtinism said...

hidup ni.. naik atas turun bawah pusing tunggang tebalik menjerit sekuat hati bagai nak rak nak muntah pening kepala berdebar-debar rasa tercabut jantung.

betul la kata kau

nizamsani said...

macam lagu m.nasir.

frwls said...

pendapat aku, hidup umpama ikan.

bila-bila masa boleh kena goreng masuk kuali

Jerry Ghazali said...

hidup umpama makanan yang kita makan.

ORLANDO AHMAD said...

hidup macam... eerr macam errr macam...

roller coster gua takut naik naik oit... dulu gua naik turun je gua pitam, khinzir betoii

alien said...

macam lagu m.nasir..
apokalips

Hidup dan nasib roler koster
Susah dan senang bersilih ganti
Bila-bila boleh naik dan turun
Apokalips

Pett Suhaimi said...

Hidup macam hari nak kiamat lagi afdal. kan?hehe

Ateeka Amer said...

sape tah yang cakap life's a box of chocolates tuh. tak relevan langsung.

yg_indah said...

perumpamaan pun kena berubah ikut zaman la ye dok?mgkin nnt dirujuk dengan keretapi laju pulak ye dok?

pembaris said...

lebih risiko termuntah..

KoQ said...

nasyrun ~ ibarat xamik insurans lah ye?

monolog ~ kan? kan? kan?

nizam ~ lagu yg mana satu?

caki ~ hah. kena jugak tuh

jarry ~ standardize?

orlando ~ lu memang x taf..haha

alien ~ haha, aku xtau lagu tuh. kena dgr nih

pett ~ itu buat rasa insaf. heh

ateeka ~ kotak coklat? baik kata bawah tempurung je. haha

yg indah ~ betul. betul. betul..

pembaris ~ haha. weel, itulah cabaran yg kena hadapi, ye dok?

nasyrun nasyrun said...

hehe lebih kuranglah

KoQ said...

haha. nak 'kena sediakan payung sebelum hujanlah yek?'

nasyrun nasyrun said...

haha ataupun kalau dah tahu tempat tu tak nak 'hujan' takyah pergi langsung. konfom tak 'basah'

KoQ said...

tapi, ramalan bukannya tepat selalu..

nasyrun nasyrun said...

lagi2 kat malaysia ni.

ramalan yang dibuat sebab berita kat luar negara ada segmen ramalan ni

KoQ said...

acara copy n paste mmg xdapat lari..haha

nasyrun nasyrun said...

hujan panas atau ribut petir di satu, dua tempat. tak pernah satu tempat spesifik

KoQ said...

sbb tu namanya ramalan kot..

nasyrun nasyrun said...

kalau tak pasti betul atau tak kenapa nak diadakan juga. tak ada pun tak ada efek apa pun

haha. ok ini dah sangat merapu.

KoQ said...

utk memudahkan ko bersedia dgn cuaca hari esok..

nasyrun nasyrun said...

taklah bersedia kalau ramalan tak betul

KoQ said...

at least ko amik tau jugak kan?

nasyrun nasyrun said...

tak hehe. ada ke org tgk ramalan cuaca

KoQ said...

ada kot. utk org yg pentingkan cuaca dlm aktiviti sehariannya..

nasyrun nasyrun said...

tapi bukannya tepat pun. dan semua orang pun tahu

KoQ said...

utk langkah berjaga-jaga..

nasyrun nasyrun said...

berjaga2 tetap tidak menukar hakikat yang benda tu tak tepat

KoQ said...

sbb mereka nak adakan jugak. kalau tak ade mgkin rasa kekurangan..

nasyrun nasyrun said...

nak sedapkan hati barangkali.

KoQ said...

mgkin jugak cuba nak jadi perfectionist..

nasyrun nasyrun said...

haha entahla

aziekz said...

Heee,,xleh roller coaster...penin den..

KoQ said...

haha..rugi xleh naik..best woh..