Papan Iklan

Wednesday, November 11, 2009

Dean Winchester! Please Help Me!!!

Malam itu. Aku keseorangan. Terkurung di dalam bilik sendirian. Kebosanan mula terasa. Otak aku ligat memikirkan aktiviti untuk hilangkan rasa bosan.

"Picit jerawat best jugak nih,"

Aku bangun menuju ke arah cermin yang tergantung kemas di dinding. Perlahan-lahan aku turunkan dan sandarkan pada rak buku.

Aku duduk bersila mengadap cermin. Bersedia untuk membelek muka. Tiba-tiba, aku rasa kaki aku berat. Terasa seperti aku memangku budak kecil. Aku memandang riba aku. Kosong. Dan pandangan aku kembali terarah pada cermin dihadapan aku. Aneh. Pantulan cermin memperlihatkan aku sedang memangku seorang kanak-kanak berusia lingkungan 4 tahun sedang duduk di atas riba aku. Hakikatnya, riba aku kosong.

"Aarrghhhh!!!!" Aku menjerit sekuat hati. Aku bangun. Tiba-tiba aku terdengar suara kanak-kanak menangis. Semakin lama semakin kuat.
Seram sejuk. Pucat gigi. Takut. Badan aku mula menggigil.

"Issyhh! Tak boleh jadi nih. Kena inform Dean ni," Aku teringatkan Dean, kawan aku. Aku percaya dia boleh tolong aku dalam situasi ini.

Lantas, aku mencari telefon bimbit aku. Situasi panik ini membuatkan aku kelam-kabut.

"Hello! Deaann! Help meeee......"

"Why, are you ok?" Suara Dean turut cemas.

"Aaaaaaaaaa......." Belum sempat aku explain pada Dean, kanak-kanak tersebut menerpa aku. Mukanya berubah wajah. Matanya bertukar warna kuning. Aku cuba lari. Tetapi kaki aku tersangkut pada kerusi.

Bedebub!!! Kepala aku sakit. Aku buka mata perlahan-lahan. Memandang sekeliling.
Cilakak! Mimpi hantu rupanya. Ni mesti kes aku fanatik sangat dengan cerita Supernatural. Padan muka aku. Tidur tak basuh kaki. Tak pasal-pasal jatuh katil. Isk!!

Bila la Dean dan Sam nak cari hantu kat Malaysia nih yek??

8 comments:

Unknown said...

kehkehkeh...
ko ni tido buas upenye...hahahahha

Yuki Yusuf said...

alalalala..mimpi rupanya
amboi, nak mintak tolong ngan dean winchester ye..

mintak tolong ngan geng seekers jek la

haha~

Selamber Rock said...

~0~: hahaha..kantoi..diam2 sudah..

koyuki: geng seekers xbest.dorang serius sgt..hahahaha

. said...

Haha.Aku minat siri ni.sekarang baru tengok sampai season 5 episode 5.

Firol said...

aku pun berminat citer tu

Anonymous said...

lagha~

yg_indah said...

xyah tggu diaorg cari hantu kt msia,ko buat la rancgan cm2 sdiri.berani?

Selamber Rock said...

nizam: wah..cepatnya..

firol: citer tu memang best..

hafizi: hohoho..lagha ke? adess..

yyg indah: xberani..aku penakut sebenarnya..haha