Papan Iklan

Thursday, November 19, 2009

Warna-Warni Kehidupan

Hidup Ibarat Roda,

Ada suka ada duka,
Ada bahagia ada derita,
Ada besar ada kecil,
Ada kaya ada miskin,
Ada sihat ada sakit,
Ada baik ada jahat,
Ada putih ada hitam,
Ada pujian ada kejian,
Ada hidup ada mati.

Selagi roh dan jasad bersatu,
Setiap dugaan dan cabaran pasti diharungi.

Akal dan keimanan menjadi tunjang.
Berkiblatkan Tuhan yang satu.

Hidup Mesti Terus..

15 comments:

~0~ said...

yup jgn putus asa...Dia ada dengan kita..

Koyuki said...

hidup mesti terus..

yakin lah dengan kuasaNya..kita takkan dihampakan

yg_indah said...

ni mesti baru lepas tensen, dan baru dapat rilek sikit.betul?

Kejora Di Ufuk Timur said...

~0~: never give up..betol..Dia sentiasa ada dgn kita

Yuki: InsyaALlah..=)

Yang Indah: hehe..kamu ni ahli nujum ke?

Firol said...

aku tgh drop motivasi baca2 ni rasa lega skit

Kejora Di Ufuk Timur said...

Firol: rileks bro...langit xtak selalunya cerah (chewahh..mentang2lah sekrg nih musim hujan)..hehe

yg_indah said...

haha tak lah.aku juga selalu rasa macam tu.Tapi aku tak suka guna istilah roda-roda kehidupan.

Boneka tak sakit said...

mantap ayat! haha GO HIDUP!!

Kejora Di Ufuk Timur said...

yg indah: aku aplikasikan setiap yg berlaku disekeliling aku dgn ayat2 ini..

boneka: terima kasih..=)

puding roti said...

betul tu awk.

Kejora Di Ufuk Timur said...

puding: hehehe..=)

oranglidi said...

trimas sbab sudi datang blog wa. hahahaha!

belanja lu? cis. diri wa pun belum belanja diri sendiri. hahahaha.

sedap nasyid kat atas tu.

Kejora Di Ufuk Timur said...

oranglidi: welkam2..hahaaha..aku link kamu..kuikuikui...besar pahala belanja org..itu bkn nasyid la..sekadar luahan hati, perut, jantung, paru2 aku je tuh..

oranglidi said...

haha.. ok2. trimas sbab link. nanti2 wa terjah blog ni dan buat macam kebiasaan- baca smua entri.. hehe.. nak mengenali kejora di ufuk timur dengan lagi mendalam.

Kejora Di Ufuk Timur said...

oranglidi: bereh..ushalah mana2 hok patut..hehe