Papan Iklan

Friday, November 27, 2009

Korban

Semalam. Dari Klang ke Kuala Terengganu pukul 9.30mlm. Lalu highway, jalan smooth lagi walaupun agak jammed di MRR2 sehingga ke tol Gombak.

Masuk Karak, aku steady lagi. Lalu Bentong pun aku okeh lagi. MasukTemerloh pun aku boleh rilek lagi.

Tapi, bila dah lepas tol Jabor, masuk Cherating, hati aku dah start panas. Jalan raya macam haram. Berlubang-lubang. Mana yang aku boleh elak, aku elak. Yang tak sempat elak tu, macam nak tercabut kereta aku bila terlanggar dan terjun ke dalam lubang-lubang yang ada. Bukan sikit, tapi banyak. Bukan kecil, tapi besar. Ada cetek dan ada yang dalam. Seram aku.

Perjalanan dari Cherating ke Kuala Terengganu betul-betul menguji tahap pemanduan, kesabaran dan keimanan aku.

Bahana hujan dan banjir yang menyebabkan jalan raya rosak. Yang jadi mangsa korban dalam situasi ni, tayar dan rim kereta.

Kalau macam ni, tak jadilah aku nak tukar sport rim 16. Hahahaha...=P

13 comments:

faiq said...

tuka la spotrim 18

Koyuki said...

huhu
harap kau sampai dengan selamat k

selamat hari raya aidiladha

hans said...

selamat ari raya aidiladha
makan lembu jgn bebanyak
kang macam2 penyakit plak ko dapat
haha

yg_indah said...

baik tukar pakai 4wd

Kejora Di Ufuk Timur said...

faiq:: besor sgt..xsesuai dgn kete aku yg kiut n chumel..hehe

koyuki:: alhamdulillah..aku sampai dgn selamat wpun mengantuk..huhu

hans:: baik..aku kena kontrol jugak bab makan sbb aku nih cepat sakit kepla n tanda2 darah tinggi dah ada..huhuhu

yg indah:: xmampu...isk!!

hans said...

hahahaha..pegi tukar la rim..haha

Kejora Di Ufuk Timur said...

hans:: tunggu bonus tahun depan kot baru tukar rim..haha

puding roti said...

awk cium stereng keta awk tak lps tu? bg keta awk hepi n tak cakit2 bdn

Kejora Di Ufuk Timur said...

puding:: huhu..xpun..gosok2 rim je lepas sampai umah..

Firol said...

bengkok la rim...baik cek

Kejora =) said...

Firol:: udah cek..alhamdulillah..semua ok...=)

cik EPAL said...

kasi tukar sport rim 18 la :D

Kejora =) said...

cik epal:: besor sgt..xsesuai dgn ketaku yg kiut..hehe